ЯК ВИРІШУВАЛИ ПИТАННЯ РЕОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
23 серпня 2023 року засідання сорокової сесії міської ради провів голова міської ради Леонід Кравченко за участі секретаря міської ради Світлани Торіної, першого заступника голови Валентина Музики, керівників відділів міської ради та представників громадськості.
В порядку денному розглядалися питання бюджету (попередньо видатки схвалили на виконкомі), а також земельні питання (зокрема затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування установам та підприємствам).
Дебати викликало питання реорганізації освітніх закладів Бобринецької громади.
КОРОТКА ПЕРЕДІСТОРІЯ
Як відомо, ще навесні було розпочато вивчення питання оптимізації навчальних закладів (Бобринецького ліцею №2; філії №1 та філії №2 Бобринецького ліцею №1). Мотиви: приведення мережі шкіл, гуртожитку ліцею №1 до вимог реформи «Нової української школи».
Окрім того, демографічна ситуація та зменшення кількості учнів спонукали до об’єднання навчальних закладів. Важливим у міській раді та відділі освіти вважали і фінансування закладів. Серед аргументів «за» оптимізацію називали покращення якості освіти учнів, оскільки зекономлені кошти можна буде переспрямувати на покращення матеріальної та навчальної бази ліцею.
Частина громадськості, декілька депутатів, вчителі та батьки учнів філії №1 (колишня школа №3) не погоджувалися з оптимізацією, вважаючи, що це звичайне закриття шкіл для економії коштів.
Окрім того, педагоги не були впевнені у тому, що у кожного з них буде навантаження годинами на ставку, не розуміли, чому саме тепер потрібно реорганізовувати філію, адже реформа триватиме до 2027 року, а в школі є достатньо учнів.
Батьки учнів були проти зміни дітьми навчального закладу. Вони вважали (і вважають), що зміна навчального закладу не принесе користі їх дітям, навпаки, що вони не зможуть адаптуватися до нової школи та нового оточення.
Незадовго до дня засідання сесії завідуючий філією №1 Володимир Бібік розмістив у засобах масової інформації листа, в якому пояснював свою позицію, вважаючи закриття школи передчасним і недоцільним.
ЩО ВИРІШИЛИ
Якщо не описувати процес злиття шкіл офіційною термінологією, то структура навчальних закладів виглядатиме таким чином: Бобринецький ліцей №1 стає єдиною юридичною особою, в структурі якої буде ліцей №2, сюди переходять працювати педагоги обох філій №1 (колишня школа №3) та філії №2 (колишня школа №4). У цих філіях залишаються тільки початкові класи.
Всі учні 5-9 класів з філій переходять навчатися у приміщення ліцею №1. Сюди ж здійснюватиметься і підвіз дітей з сіл громади.
Усім педагогічним працівникам, які мали повне навантаження, пообіцяли збереження ставок. Дещо менше навантаження, можливо, буде у вчителів, які мають пенсійне забезпечення. Є питання по одній з педагогів, яка перебувала у декретній відпустці і працювала не на повну ставку.
За словами начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Вікторії Літвінової, це буде єдиний великий навчальний заклад, що дасть можливість отримувати субвенцію з державного бюджету та забезпечити заробітними платами й необхідними доплатами педагогічних працівників.
Кошти не будуть розпорошувати по краплі по навчальних закладах, а спрямують на покращення умов перебування та навчання у ліцеї, на закупівлю комп»ютерної техніки, на приведення гуртожитку ліцею до вимог реформованої «Нової української школи».
Окрім того, реформа передбачає профільну освіту та наповнюваність старших класів. Тому нинішня реорганізація дасть можливість дітям громади навчатися вдома з першого по дванадцятий клас, а не їхати вчитися у старших класах в інші громади чи у Кропивницький.
Обговорення реорганізації шкіл викликало бурхливі емоції і в представників влади, і в батьківського активу. Противниками зниження статусу філій до рівня початкової школи були депутати Віктор Зайцев, Дмитро Яриш. І на попередніх засіданнях, і на нинішній сесії вони проголосували проти оптимізації навчальних закладів.
Все ж, питання вирішене: «за» реорганізацію ліцею №2, філій №1 і №2 та внесення змін до статутів проголосували чотирнадцять депутатів, два – «проти», один – «утримався».
В будь-якому випадку, з першого вересня розпочнеться навчальний рік і ситуація не в теорії, а на практиці стане зрозумілішою для усіх сторін.