Виклик став можливістю
Спалах епідемії коронавірусу став, без перебільшення, ще одним викликом для людства глобального характеру.
Перед педагогами постало чергове непросте завдання – як організувати ефективний освітній процес дистанційно.
Окрім офіційних рекомендацій від міністерства, є просте розуміння – необхідність виконання навчальних планів, а до кінця навчального року лишилось зовсім мало часу. З іншого боку виникає звичайне людське бажання: продовжити навчати школярів важливим речам. Як упоратись і з цією непростою ситуацією?
Дистанційне навчання – це постійний діалог між учителем та учнями, між батьками та вчителями.
Щоб цей діалог був результативним, для початкових класів створені групи у Viber, використовується платформа ZOOM, дошка Padlet, сервіси Coogle (педагоги знімають відео уроки ZOOM, Viber).
Розроблені відомості для виставлення оцінок. Вони щодня працюють у режимі реального розкладу.
Зворотній зв'язок – засобами телефонного зв’язку, Viber та платформи ZOOM. Окрім того, з метою забезпечення зворотнього зв’язку, класними керівниками у Viber-групи додано вчителів з основних навчальних предметів.
Вчителі-предметники 5-11-х класів активно використовують редактор тестів на Всеосвіті.
На сайтах шкіл у вкладці «Дистанційне навчання» щотижня розміщують завдання з короткими поясненнями та гіперпосиланнями на відео- та аудіо матеріали у вигляді спільного документу за допомогою електронних документів у Coogle.
Учні 10-11-х класів окрім платформи «МійКлас» використовують платформу ZOOM, на якій забезпечується проведення відео консультацій, пояснення нового матеріалу та підготовка до ЗНО
У процесі розробки система оцінювання та інформування батьків щодо успішності учнів на платформі «Онлайншкола» та за допомогою електронних документів (Coogle).
У закладах навчаються учні не лише з міста, а й із сільської місцевості (як із сіл ОТГ, так і з інших сіл району). Це створює перешкоди у забезпеченні дистанційного навчання, оскільки потужність Інтернету недостатня, а у деяких селах доступ до мережі Інтернет іноді відсутній. Контроль за опануванням навчального матеріалу цими учнями здійснюється у телефонному режимі, з використанням мобільного Інтернету та Viber.
Творчість вчителя, відповідальність учнів, підтримка батьків стали складовими формули успіху дистанційного навчання.