ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ (СЕО) проекту
Замовник: Бобринецька міська рада
1. Назва документа державного планування:
Стратегія розвитку Бобринецької міської територіальної громади на 2026-2034 роки.
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Стратегія розвитку Бобринецької міської територіальної громади на 2026-2034 роки (далі-Стратегія) є документом державного планування місцевого рівня і є ключовим інструментом управління, який забезпечує планомірний, цілеспрямований і ефективний розвиток території. Процес розробки стратегії мав характер спільної роботи великого колективу представників територіальної громади – працівників виконкому ТГ, організаційних підрозділів, депутатів та представників різних соціальних груп.
Стратегія розробляється з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, зокрема Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про засади державної регіональної політики», Закону України «Про державні цільові програми», Постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року №695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки», рішення Кіровоградської обласної ради від 12 березня 2020 року № 743 «Про Стратегію розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки», на вимогу Закону України «Про стратегічно екологічну оцінку», постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №932 "Про затвердження Порядку розроблення стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів" (із змінами).
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
За кожним пріоритетним напрямком Стратегії розробляється низка заходів і проєктів, серед яких можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України „Про оцінку впливу на довкілля“, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в межах процедури СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії, зокрема для таких компонентів довкілля: клімат і мікроклімат; атмосферне повітря; водне середовище; земельні ресурси; ґрунти; рослинний і тваринний світ; навколишнє соціальне середовище, у т.ч. здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом: будуть оцінені ймовірні наслідки від реалізації заходів Стратегії на території з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:
Зважаючи на комплексність рішень проєкту Стратегії, що обумовлюється необхідністю виконання пріоритетних цілей та завдань Стратегії, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень. При впровадженні заходів Стратегії, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Проте в процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи:
альтернатива № 1 «нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування;
альтернатива № 2 – сформована за результатами аналізу проєкту Стратегії, отриманих зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб, що надійшли під час процедури подання та розгляду Звіту про стратегічну екологічну оцінку. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення СЕО буде використана наступна інформація: регіональна доповідь про стан навколишнього природного середовища в області; екологічний паспорт області; статистична інформація; інформація, що включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту документу державного планування; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Під час проведення СЕО будуть застосовані такі аналітичні методи: порівняльний аналіз; аналіз тенденцій; SWOT-аналіз. Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, коментування, обговорення, тощо.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2, 3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Стратегії подаються до:
Бобринецька міська рада: 27200, м. Бобринець, вул. Незалежності,80, тел. (05257)3-41-88, e-mail: bobrineckamiskarada@ukr.net.
Строк подання зауважень і пропозицій до Заяви визначений вимогами частини 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і становить 10 днів з дня її оприлюднення