Бобринецька міська територіальна громада

Кіровоградська область, Кропивницький район

Юрій Спірідонов, директор КП «Міськводоканал», про водопостачання у Бобринці

Дата: 09.07.2024 14:42
Кількість переглядів: 105

Фото без описуСитуація з водопостачанням у Бобринці напружена, як і в інших населених пунктах Кіровоградщини та України. Перша причина – спекотна погода протягом кількох років і понаднормове збільшення водозабору.

Якщо взимку міськводоканал постачає приблизно 800 м куб. води на місто, то у літні спекотні місяці, коли жителі приватних домоволодінь масово поливають городи, садки, забір води з Сугоклії становить понад 2,5 тис. метрів кубічних.

На даний час насосне обладнання працює цілодобово на повну потужність. При споживанні води до 800 м куб тиск у мережі даємо до п’яти атмосфер. В даний час – сім. І цього не вистачає.

Далі скажу про роботи, які були виконані працівниками міськводоканалу за підтримки міської ради для забезпечення регулярної подачі води для міста.

Водопостачання у Бобринці завжди було одним із найголовніших питань. Й одним із найпріоритетніших для міської ради. Тому з 2021 року було пророблено масштабні роботи.

Протягом двох років замінено дві гілки основної, центральної магістралі, по місту. Зокрема замінено 750 метрів труби на пластикову 250 мм.

До речі, якби цей відрізок водогону не було замінено, на даний час ми взагалі були б без води, тому що постійний тиск навіть 5 атмосфер мережа не витримувала.

У минулому році від станції І підйому до станції ІІ підйому було прокладено нову лінію із силовим кабелем для забезпечення постійної генерації електроенергії під час відключень. Це також на сьогоднішній день дало можливість постійно працювати насосам, оскільки станція І підйому потрапляла під відключення електроенергії. В даний час працює цілодобово.

Для тих, хто не розуміється на процесі: кабель прокладався у степу, в грунті, де переважають камінь і пісок.

Протягом трьох років ми замінили кілька кілометрів старої водомережі. Це також значно покращило ситуацію.

Окрім того, наголошу, що у нас є ще 5 насосних станцій водовідведення (каналізацій), які також необхідно обслуговувати та ремонтувати. Багато водяних колодязів після зливових дощів замулені.

Питання цвітіння і запаху води з Сугоклії було і виникає знов і знов у спекотну пору року. Скажу, що цю проблему частково могло б вирішити додавання води у річку з Полум»янського водосховища. Це водосховище було заплановане як резервне для водопостачання Бобринцю.

Однак воно перебуває на балансі Кетрисанівської сільської ради і потребує ремонту.

Бобринецькою міською радою було написано 27 (!!!) листів (останній від 3 червня 2024 року) з проханням передати гідроспоруду водосховища на баланс Бобринецької міської ради.

Але по даний час відповіді так і не отримано. Ремонти по даній гідроспоруді сусідньою громадою не проводяться, що унеможливлює вкрай необхідний додатковий скид води.

Для зменшення затрат підприємства було встановлено сонячну електростанцію, що дало можливість зекономити електроенергію та відповідно кошти. На даний час ця сонячна електростанція повністю окуплена.

У мікрорайоні «Грицькова» наразі є лише одна діюча свердловина з малим дебетом води для спекотного літа. Жителі мікрорайону мають великі площі городів, присадибних ділянок, закачують воду у додаткові резервуари вдома «про запас». Тому за відсутності дощів не допомагає навіть встановлений графік подачі води.

Не допоможе у цій ситуації і встановлення водонапірної башти, як про це пишуть у соцмережах. Води у свердловині недостатньо для її наповнення при такому потужному використанні води.

Окрім того, міськводоканал провів заміну п’яти (!!!) насосів у свердловині.

У спекотну пору року є лише один вихід – зменшити споживання води для поливу городини.

До цього додам. В багатьох громадах збільшили тариф за послугу водопостачання. Споживачі КП «Міськводоканал» вже кілька років сплачують тариф 18 грн. за куб води. Хоча на даний час її собівартість становить 36 грн./м куб.

Поки що ми не підвищували тарифи, заважаючи на складну ситуацію для усіх.

При цьому є споживачі, які заборгували за воду або забирають її несанкціоновано, не допускаючи контролерів для зняття показників лічильників.

Обіцяю, що ми знайдемо законодавчий підхід і до таких неплатників, щоб зменшити негатив для підприємства та решти сумлінних платників.

Частина працівників мобілізована. Не вистачає кваліфікованих робочих рук, а мережа – це постійні пориви у слабких місцях, де потрібно їх швидко ремонтувати.

Працівники міськводоканалу практично не мають святкових і вихідних днів, іноді за добросовісність отримують лайку та звинувачення у неробстві від бобринчан. Зі сторони міськводоканалу та міської ради виконуються всі необхідні кроки для стабільної подачі води у Бобринці.

Є короткі періоди поломок на мережі, які ми намагаємося вирішити за день. Зазвичай, справляємося. Ще раз наголошу: якби не було прокладено силовий кабель, завчасно замінено 750 м труби, ситуація була б на даний час катастрофічною.

Питання підвищеного водозабору в кожному домоволодінні вирішити на даний час не можемо, потрібна повна заміна центральної водомагістралі (це металеві труби і є величезна кількість «зажимів», де під час прокладання водогону з незрозумілих причин на більший діаметр труби ставили менший).

Тому це питання сумління кожного споживача: витрачати воду у спекотні місяці так ощадливо, щоб її було достатньо і сусідам.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь